The story mind: Education for democracy-reflections on the village schools project, 1990-2015. (Registro nro. 304607)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
fixed length control field | 03122nab a2200313 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MUSEF-HEM-PPE-091725 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | BO-LP-MUSEF |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20240404164714.0 |
008 - ELEMENTOS DE DATOS DE LONGITUD FIJA: INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 240404b2018 ja ||||| |||| 00| 0 eng d |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN | |
Agencia de catalogación original | BO-LpMNE |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUAJE | |
Código de idioma del texto | eng |
092 ## - NÚMERO DE LLAMADA DE DEWEY ASIGNADO LOCALMENTE (OCLC) | |
Sección | E |
Número de clasificación | SEN-ETH-S(99)/2018 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL -- NOMBRE PERSONAL | |
Nombre personal | Heckler, Melissa A. |
245 ## - DECLARACIÓN DE TÍTULO | |
Título | The story mind: Education for democracy-reflections on the village schools project, 1990-2015. |
Declaración de responsabilidad, etc. | Melissa A. Heckler |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. | |
Lugar de publicación, distribución, etc. | Osaka-JP : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. | National Museum Ethnology, |
Fecha de publicación, distribución, etc | 2018. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Páginas | páginas 31-49: |
Otros detalles físicos | ilustraciones blanco y negro. |
310 ## - FRECUENCIA DE PUBLICACIÓN ACTUAL | |
Frecuencia de publicación actual | Irregular |
362 ## - FECHAS DE PUBLICACIÓN Y/O DESIGNACIÓN SECUENCIAL | |
Fechas de publicación y/o designación secuencial | no. 99 (2018) |
490 ## - DECLARACIÓN DE SERIE | |
Declaración de serie | Senri Ethnological Studies ; |
Volumen/designación secuencial | no. 99 |
520 ## - RESUMEN, ETC. | |
Resumen | Traditional Ju/'hoan education constitutes one of humanity's oldest field-tested curricula. The values underlying their democratic culture are communicated and practiced from early childhood and form the basis of Ju/'hoan education. Ju/hoan decision-making processes epitomize direct democracy one person, one vote and lead to community consensus in decision-making. Mastering these complex social skills requires that child autonomy be an essential daily piece of Ju/'hoan childrearing and education. The importance of this approach in Ju/ hoan culture cannot be over-emphasized. Although a problematic concept to Western educators, who are used to authoritarian management styles, it makes logical sense: to be a thriving democracy, a society must provide the autonomy for children to make decisions and experience the consequences. In essence, democracy requires embedding a rich problem-solving interactive approach into teaching and learning. whether in the bush or the enclosed space of a modern school classroom. With these Ju/'hoan values and practices in mind, the Nyae Nyae Village Schools Project (VSP) began in 1990 under a small thorn tree in /Aotcha, Namibia. The initial goal was to introduce Ju/'hoan children, in their mother tongue, to literacy, numeracy, and the lesson-oriented structure of a public school day, so they would be prepared to succeed in the government schools in Tsumkwe and elsewhere. However, this seemingly straightforward goal belied complicated cultural processes taking place. This chapter explores considerations involved with the transition of Ju/'hoan village children to a formal public education system and describes how the Village School educational philosophy developed to address these considerations and to support five fully functioning Village Schools with Jul'hoan teachers teaching in Ju/'hoansi. Also addressed in this chapter are the multiple challenges still faced by the VSP and Ju/'hoan children and teachers every day. |
653 ## - TÉRMINO DEL ÍNDICE -- SIN CONTROL | |
Término no controlado | FILOSOFIA EDUCATIVA |
653 ## - TÉRMINO DEL ÍNDICE -- SIN CONTROL | |
Término no controlado | EDUCACION EN COMUNIDAD |
773 0# - ENTRADA DE ARTÍCULO ANFITRIÓN | |
Host Biblionumber | 304605 |
Host Itemnumber | 78054 |
Encabezado de entrada principal | National Museum of Ethnology |
Lugar, editorial y fecha de publicación | Osaka-JP : National Museum Ethnology, 2018. |
Otro identificador de artículo | HEMREV035338 |
Enumeración y primera página | Senri Ethnological Studies ; |
Record control number | (BO-LP-MUSEF)MUSEF-HEM-PPE-091724 |
810 ## - ENTRADA SECUNDARIA DE SERIE -- NOMBRE CORPORATIVO | |
Razón social o nombre de la jurisdicción como elemento de entrada | National Museum of Ethnology Osaka. |
850 ## - INSTITUCIÓN TENEDORA | |
Código de institución | BO-LpMNE |
866 ## - FONDOS TEXTUALES -- UNIDAD BIBLIOGRÁFICA BÁSICA | |
Número de existencia | 1 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA ADICIONAL (KOHA) | |
Fuente de clasificación o esquema de estantería | Clasificación Decimal Dewey |
Tipo de elemento Koha | Publicaciones Periodicas Extranjeras |
Disponibilidad | Concluido |
Soporte | Impreso |
No hay ítems disponibles.