Banner Koha

The story mind: Education for democracy-reflections on the village schools project, 1990-2015. (Registro nro. 304607)

Detalles MARC
000 -CABECERA
fixed length control field 03122nab a2200313 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control MUSEF-HEM-PPE-091725
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control BO-LP-MUSEF
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20240404164714.0
008 - ELEMENTOS DE DATOS DE LONGITUD FIJA: INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 240404b2018 ja ||||| |||| 00| 0 eng d
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original BO-LpMNE
041 ## - CÓDIGO DE LENGUAJE
Código de idioma del texto eng
092 ## - NÚMERO DE LLAMADA DE DEWEY ASIGNADO LOCALMENTE (OCLC)
Sección E
Número de clasificación SEN-ETH-S(99)/2018
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL -- NOMBRE PERSONAL
Nombre personal Heckler, Melissa A.
245 ## - DECLARACIÓN DE TÍTULO
Título The story mind: Education for democracy-reflections on the village schools project, 1990-2015.
Declaración de responsabilidad, etc. Melissa A. Heckler
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. Osaka-JP :
Nombre del editor, distribuidor, etc. National Museum Ethnology,
Fecha de publicación, distribución, etc 2018.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Páginas páginas 31-49:
Otros detalles físicos ilustraciones blanco y negro.
310 ## - FRECUENCIA DE PUBLICACIÓN ACTUAL
Frecuencia de publicación actual Irregular
362 ## - FECHAS DE PUBLICACIÓN Y/O DESIGNACIÓN SECUENCIAL
Fechas de publicación y/o designación secuencial no. 99 (2018)
490 ## - DECLARACIÓN DE SERIE
Declaración de serie Senri Ethnological Studies ;
Volumen/designación secuencial no. 99
520 ## - RESUMEN, ETC.
Resumen Traditional Ju/'hoan education constitutes one of humanity's oldest field-tested curricula. The values underlying their democratic culture are communicated and practiced from early childhood and form the basis of Ju/'hoan education. Ju/hoan decision-making processes epitomize direct democracy one person, one vote and lead to community consensus in decision-making. Mastering these complex social skills requires that child autonomy be an essential daily piece of Ju/'hoan childrearing and education. The importance of this approach in Ju/ hoan culture cannot be over-emphasized. Although a problematic concept to Western educators, who are used to authoritarian management styles, it makes logical sense: to be a thriving democracy, a society must provide the autonomy for children to make decisions and experience the consequences. In essence, democracy requires embedding a rich problem-solving interactive approach into teaching and learning. whether in the bush or the enclosed space of a modern school classroom. With these Ju/'hoan values and practices in mind, the Nyae Nyae Village Schools Project (VSP) began in 1990 under a small thorn tree in /Aotcha, Namibia. The initial goal was to introduce Ju/'hoan children, in their mother tongue, to literacy, numeracy, and the lesson-oriented structure of a public school day, so they would be prepared to succeed in the government schools in Tsumkwe and elsewhere. However, this seemingly straightforward goal belied complicated cultural processes taking place. This chapter explores considerations involved with the transition of Ju/'hoan village children to a formal public education system and describes how the Village School educational philosophy developed to address these considerations and to support five fully functioning Village Schools with Jul'hoan teachers teaching in Ju/'hoansi. Also addressed in this chapter are the multiple challenges still faced by the VSP and Ju/'hoan children and teachers every day.
653 ## - TÉRMINO DEL ÍNDICE -- SIN CONTROL
Término no controlado FILOSOFIA EDUCATIVA
653 ## - TÉRMINO DEL ÍNDICE -- SIN CONTROL
Término no controlado EDUCACION EN COMUNIDAD
773 0# - ENTRADA DE ARTÍCULO ANFITRIÓN
Host Biblionumber 304605
Host Itemnumber 78054
Encabezado de entrada principal National Museum of Ethnology
Lugar, editorial y fecha de publicación Osaka-JP : National Museum Ethnology, 2018.
Otro identificador de artículo HEMREV035338
Enumeración y primera página Senri Ethnological Studies ;
Record control number (BO-LP-MUSEF)MUSEF-HEM-PPE-091724
810 ## - ENTRADA SECUNDARIA DE SERIE -- NOMBRE CORPORATIVO
Razón social o nombre de la jurisdicción como elemento de entrada National Museum of Ethnology Osaka.
850 ## - INSTITUCIÓN TENEDORA
Código de institución BO-LpMNE
866 ## - FONDOS TEXTUALES -- UNIDAD BIBLIOGRÁFICA BÁSICA
Número de existencia 1
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA ADICIONAL (KOHA)
Fuente de clasificación o esquema de estantería Clasificación Decimal Dewey
Tipo de elemento Koha Publicaciones Periodicas Extranjeras
Disponibilidad Concluido
Soporte Impreso

No hay ítems disponibles.

La Paz N° 916 Calle Ingavi    (591-2) 2408640 - 2406030    Fax (591-2) 2406642
E-mail: musef@musef.gob.bo   Casilla postal 5817   www.musef.gob.bo
Sucre 74 Calle España    (591-4) 6455293
MUSEO NACIONAL DE ETNOGRAFÍA Y FOLKLORE

© Copyright 2025 · MUSEF